Google: AI Overviews aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştı

Google, AI Overviews adı verilen yapay zeka destekli arama aracının şimdi aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Alphabet’in 2025 birinci çeyrek finansal sonuçlarıyla birlikte açıklanan bu veri, Google’ın yapay zekaya yaptığı yatırımların meyvelerini verdiğini gösteriyor.

AI Overviews Güçleniyor, Gemini Her Yere Yayılıyor

Google’ın CEO’su Sundar Pichai, AI Overviews veya Yapay Zeka Özetleri’nin geçen yıl Mayıs ayında geniş çapta kullanıma sunulduğundan beri büyük bir kullanıcı kitlesi kazandığını vurguladı. İlk başlarda bazı eleştiriler aldığı tuhaf önerilerle karşılandı ancak şirket sürekli olarak bu özelliği güncelleyerek geliştirdi. Şimdi AI Overviews, daha fazla sorgu türünü kapsıyor ve içeriklere resmi olarak reklamlar da dahil edilerek iyileştirildi. Bu araç ayrıca ChatGPT Search ve Perplexity gibi diğer yapay zeka destekli arama araçlarıyla da rekabet etme hedefinde.

Google, yapay zeka çalışmalarını sadece arama ile sınırlamıyor. 2025’in ilk çeyreğinde duyurulan yenilikler arasında Gemini 2.5 Pro adında deneysel bir model, Gemini Deep Research ile yapay zeka destekli podcast üretimi ve Google Haritalar’da seyahat planı yapmayı mümkün kılan ekran görüntülerini tarama yeteneği de bulunuyor.

Mart ayındaki duyuruyla birlikte Google, mobil cihazlarda klasik Assistant hizmetini kademeli olarak Gemini ile değiştireceğini açıkladı. Pichai, bu dönüşümün sadece telefonlarla sınırlı olmayacağını; tabletler, arabalar, kulaklıklar ve akıllı saatler gibi yardımcı cihazlara da yayılacağını belirtti.

Finansal olarak güçlü bir çeyrek geçiren şirket, 2025’in ilk üç ayında 90.2 milyar dolarlık gelir elde etti. Bu, yıllık bazda %12’lik bir artış anlamına geliyor. Ayrıca YouTube ve Google One servislerinin etkisiyle abone sayısının 270 milyonu aştığı bilgisi de paylaşıldı.

Ancak Google için her şey güllük gülistanlık değil. Şirket, ABD Adalet Bakanlığı’nın açtığı antitröst davaları nedeniyle ciddi bir baskı altında. Arama pazarındaki tekel konumuyla ilgili davada “bölünme” olasılığı gündeme gelirken, geçen hafta Google’ın reklam teknolojilerindeki tekel davasını da kaybettiği açıklandı.

Related Posts

Instagram’ın yeniden paylaşma özelliği kullanıma açıldı

Instagram için yeniden paylaşma özelliği kullanıma açıldı. Farklı uygulamaların bünyesinde yıllardır bulunan özellik, Instagram için yeni kullanıma sunuldu.

Yapay zekâ modelleri şantaja yöneliyor

Yapay zekâ araştırma şirketi Anthropic’in yeni yayımladığı bir çalışma, gelişmiş yapay zekâ modellerinin bazı koşullar altında tehlikeli davranışlar sergileyebileceğini ortaya koydu.

İş uygulamalarını yapay zeka ve veriyle destekleyen SAP BTP üzerindeki yeni çözüm tanıtıldı

İstanbul’da gerçekleştirilen SAP BTP Summit’te, SAP’nin yapay zeka destekli iş uygulamalarını ve süreçlerini oluşturmak, entegre etmek, otomatikleştirmek ve genişletmek için geliştirilmiş platformu BTP (Business Technology Platform) üzerindeki …

Tinder’dan tartışma taratacak filtreleme

Dünyanın en popüler flört uygulamalarından Tinder, kullanıcılarına yönelik yeni bir özelliği duyurdu. Artık boy tercihi, ödeme yapan üyeler tarafından filtrelenebilecek. Şirketin açıklamasına göre bu yenilik, “eşleşmeleri daha bilinçli hale getirmek …

WhatsApp’a uzun mesajları yapay zeka ile özetleme geliyor

Meta, WhatsApp’ta uzun mesajların daha kolay okunmasını sağlayacak bir özetleme özelliğini test ediyor.

Kuraklığa karşı devrim! Susuzluğu bitirecek gelişme

Dünya genelinde su kıtlığı giderek büyüyen bir sorun haline gelirken, Avustralya ve Çinli bilim insanları, güneş enerjisiyle çalışan ve havadan su üreten yenilikçi bir teknoloji geliştirdi. Balsa ağacından üretilen akıllı sünger, düşük nemli …