Emniyet envanterindeki King Air 350 tipi uçakların modifikasyonlarını SNC yapmış

Millet İttifakının cumhurbaşkanı adayı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Atatürk Havalimanı’nı uzay merkezine çevirirken ABD’deki Sierra Neveda Corporation (SNC) şirketinin sahipleri Eren Özmen ve Fatih Özmen ile beraber çalışacaklarını açıkladı.

HER ŞEY POLEMİKLE BAŞLADI

Kılıçdaroğlu’nun bu açıklamasına Baykar’ın CEO’su Haluk Bayraktar’dan “Milyondan fazla gencin yarıştığı, dünyanın en iyisi Milli Teknoloji Projelerinin sergilendiği TEKNOFEST’e ev sahipliği yapan Atatürk Havalimanı’nı bir ABD’li şirkete verme fikri…Halen en iyisini Türklerin değil de ABD’li şirketlerin yapabileceğini zannetmek… Nuri Demirağ’ın uçaklarını toprağa gömen zihniyet hiç değişmemiş” eleştirisi geldi.

Kemal Kılıçdaroğlu ve Haluk Bayraktar arasında polemik sürerken devreye sosyal medya da bir takım hesaplar girdi.

Tek bir ağızdan, SNC şirketine ajan suçlaması getirildi.

AJAN OLARAK SUÇLANAN SNC İNSANLI HAVA ARAÇLARININ MODİFİKASYONUNU YAPMIŞ

Oysa ki bugün ajan suçlaması getirilen SNC şirketi 2013’te Türk savunma ve güvenlik bürokrasisi ile iş yapmıştı.

Emniyet, İHA’lara destek olarak içinde görüntü operatörlerinin olduğu, altında çok özel kamera sistemlerine sahip iki adet King Air 350 tipi uçak siparişini 2013’te verdi.

Uçakların modifikasyonunu ise bugün “ajan” olarak suçlanan Sierra Nevada Corporation şirketi yaptı.

Kamera, bu görüntüleri yere indirecek anten ve diğer sistemleri hazırlanarak teslim edildi.
Bu uçakların özelliği ise, İHA’lar daha yavaş uçtuğu için, olayların kontrolü için bu uçaklar hızla bölgeye gönderiliyor. İlk görüntüler alınıyor. Ayrıca bölgede hava şartları olumsuz duruma geldiğinde yani İHA’lar uçamadığı hallerde İnsanlı Keşif Uçakları devreye giriyor.

DÜŞEN UÇAKTA 7 ŞEHİT

Bu uçaklar, Emniyet Genel Müdürlüğü’nün yanı sıra Jandarma Genel Komutanlığı ve Kara Kuvvetleri Komutanlığı tarafından da kullanılıyor.
King Air 350 tipi uçaklardan biri, 2020 yılında Van’da görev uçuşu dönüşü sırasında alçalma sırasında düşmüştü. Kazada, iki pilot ve 5 mürettebat toplam 7 emniyet mensubu şehit olmuştu. EM-809 kuyruk numaralı uçağın yanlış yönlendirildiği, pilotların da dağlık alanda iniş için alçalmaları sonrasında Gevaş Dağı’na çarptığı ortaya çıkmıştı.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir