İşletmelerin teknoloji iş ortağı Vodafone Business, Türkiye’nin önde gelen markalarından Bambi Ayakkabı’ya Perakende Analitiği Çözümünü sunmaya başladı. Bu teknoloji sayesinde Bambi Ayakkabı mağazalarını ziyaret eden müşterilerin sayıları takip edilebilirken, yapay zekâ destekli görüntü işleme teknolojisi ile de müşterilerinin demografik kırılımlarını raporlanabiliyor. Perakende Analitiği Çözümü mağazanın doğru müşteri profili için en uygun kampanya imkânını sunarken, doğru kaynak yapılanması da mümkün hale getirilmiş oluyor.
Türkiye ekonomisine yüksek katma değer ve istihdam sağlayan işletmelerin gelecekte var olabilmeleri için faaliyetlerini daha verimli, kaynaklarını ise daha etkin kullanmaları gerekiyor. Şirketlerin ayrıca hızla değişen iş yapış süreçlerine aynı çeviklikle cevap verebilmesi de ekosistemin can damarını oluşturuyor. Teknoloji çözümleriyle işletmelere verimlilik ve tasarruf imkânı sunan Vodafone Business da, IoT çözüm grubu ile şirketlerin veriye dayalı karar alarak kaynaklarını daha verimli kullanmalarına olanak sağlıyor. Bu noktada Türkiye’nin önde gelen perakende markalarından Bambi Ayakkabı’ya Perakende Analitiği Çözümü uygulamasıyla hizmet vermeye başlayan Vodafone Business, sunduğu çözümlerle kurumsal müşterisinin operasyonel verimlilik ve dijitalleşme yolculuğundaki en önemli partnerlerinden biri oldu.
“İşletmelerin veriye dayalı iş kararları almasına olanak sağlıyoruz”
Vodafone Business olarak Türkiye genelindeki tüm KOBİ ve işletmelerin güvenilir dijital dönüşüm danışmanı olarak yanlarında olmaya devam etmeyi hedeflediklerini dile getiren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu, konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu:
“Dünyanın önde gelen mobil operatörlerinden biri olmamızın yanı sıra, Vodafone Business olarak da nesnelerin interneti, yapay zekâ, bulut uygulamaları, veri merkezi ve inovasyonlarımızla, işletmelerimin ihtiyacına yönelik birçok çözümü de sunuyoruz. Bu doğrultuda Perakende Analitiği Çözümü uygulamamızla Türkiye’nin önde gelen markalarından Bambi Ayakkabı’nın çözüm ortağı olduk.
Perakende Analitiği Çözüm grubumuz mağaza içine yerleştirilen donanımlar sayesinde mağazayı ziyaret eden müşteri sayısını raporlarken, yapay zekâ destekli görüntü işleme ile müşteri demografi analizi yapılmasına olanak sağlıyor. Bu sayede hem doğru kaynak yönetimi yapılmasına hem de müşteri profiline göre kampanyalar geliştirilmesine yardımcı oluyor. Perakende Analitiği Çözümü ile kasa önü müşteri bekleme süreleri azaltılarak gelir kaybı engellenebiliyor. Müşteri profilleme sayesinde doğru müşteriye doğru kampanya sunulabiliyor. Personel takibinin yanında, reyonlarda geçirilen zamanı analiz edilebilen bu çözüm sayesinde, doğru ürün konumlandırması için de veri sağlanabiliyor. Bununla beraber mağazalar arası karşılaştırma çözümüyle hangi mağazanın hangi zaman dilimlerinde daha yoğun olduğu analiz edilerek, doğru kaynak yapılanması da mümkün hale getirilebiliyor.”
Doğru hedef kitleye doğru kampanya
Mağazalarını ziyaret eden müşterilerinin sayılarını sağlıklı bir şekilde analiz etmek istediklerini ve bu paralelde Vodafone Business ile yaptıkları Perakende Analitiği Çözümü uygulaması sayesinde artık çok daha detaylı analiz yapabildiklerini dile getiren Bambi Ayakkabı IT Direktörü Mustafa Taha Kır ise şunları söyledi: “Bu projenin bizim için en inovatif tarafı, müşterilerimizin demografik analizlerini başarılı bir şekilde yapabilmemiz diyebilirim. Bu yenilikçi çözüm sayesinde doğru hedef kitlelerine, doğru kampanyalar düzenleme olanağı elde ederken, müşteri analizinin daha detaylı ve sağlıklı bir şekilde yapıldığını da tecrübe etmiş olduk. Bunun yanında demografik veri sayesinde ürün dağılımlarını da daha sağlıklı bir şekilde hayata geçirmiş olduk. Şu anda 75 mağazamızda Vodafone Business’ın sağlamış olduğu Perakende Analitiği Çözümü uygulamasını kullanıyoruz. Yakın zamanda da bu sayıyı 80 mağazaya çıkaracağız.”
Veriler döngüsel bir biçimde işleniyor
Vodafone Business’ın Perakende Analitiği Çözümü, yapay zekâ (AI) teknolojisi ile gerçek zamanlı olarak kişi sayımı, demografik kırılım, müşterilerin kasa önünde bekleme sürelerinin yönetimi, mağaza genelinde noktasal trafik analizini sunan ısı haritası ve personel hareketlerinin müşteriden ayrımı ve raporlanması gibi döngüsel verileri sunuyor. Bu noktada görüntü işleme sayesinde kamera ile elde edilen görüntüler analiz edilirken, elde edilen bulgular sunucuya aktarılarak işleniyor ve sayısal verilere dönüştürülüyor. Bu veriler daha sonra yapay zekâ ile anlamlandırılarak raporlanıyor.
Vodafone hakkında
Vodafone, Avrupa ve Afrika’nın en büyük telekom şirketidir. Daha iyi bir gelecek hedefiyle, bireylerin yaşam kalitesini artıran, kritik sektörlerde dijitalleşmeyi sağlayan, kapsayıcı ve sürdürülebilir dijital toplumları mümkün kılan teknolojileri sunuyoruz.
17 ülkede 300 milyonu aşkın müşteriye mobil ve sabit iletişim hizmetleri sunuyor, 46 ülkede daha mobil ağlarda iş ortaklıkları yürütüyoruz. Aynı zamanda, Nesnelerin İnterneti (IoT) alanında dünya lideri bir şirket olarak, 167 milyonu aşkın cihaz ve platformu birbirine bağlıyoruz. Afrika’nın en büyük finansal teknoloji platformu Vodacom Finansal Hizmetler ve M-Pesa ile 7 ülkede 71 milyonu aşkın kişiye hizmet veriyoruz.
2040 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmak ve çevresel etkimizi azaltmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Aynı şekilde, müşterilerimize de 2030 yılına kadar 350 milyon ton karbon emisyonunu azaltmada yardımcı oluyoruz. Ayrıca, 2025 yılına kadar şebeke atıklarımızın yüzde 100’ünü yeniden kullanma, yeniden satma ya da geri dönüştürme hedefimiz doğrultusunda, cihaz atıklarının azaltılmasına yönelik aksiyonlarımıza devam ediyoruz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı